tisdag 11 juli 2017

EN DAGLIG PÅMINNELSE. TILL MIG SJÄLV.

Foto: Noah Agemo (Från vår volontärresa till Kambodja) 

Foto: Noah Agemo (Från vår volontärresa till Kambodja)

...

Det här med att födas in i ett priveligerat land. 
Ett land med fred. Sund kvinnosyn. Yttrandefrihet. Religionsfrihet.
Frihet att tycka och tänka. Utveckla och förbättra.
Så mycket jag har fått gratis, som många andra kämpar för.
Så mycket jag tar för givet, som inte är alla förunnat. Rättare sagt, väldigt få.
Hur kom det sig att just jag fick ta mina första andetag här? På en plats där samhället sätter ett värde på min existens? En plats där det är tryggt att göra min röst hörd.
Och med det självförtroendet får jag växa upp och forma min egen tillvaro. 
Jag funderar. Vad gör jag med den rösten?


//Ida




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar