onsdag 5 juli 2017

FRUSTRATION, EN DRIVKRAFT


                           
              Foto: Noah Agemo


...


Jag blir ofta frustrerad över min egen strävan efter att hela tiden förändra förnya och förbättra. Aldrig nöjd. Alltid otålig.
Varför kan en inte bara stanna upp och klappa sig själv på axeln? "Bra gjort, nu har du gjort nog."
Nej. Jag ska vidare, jag vet att det finns mer att hämta. Aldrig nöjd. Alltid otålig. Alltid nyfiken.

Men den drivkraften för mig till nya platser. Upplevelser jag inte vill vara utan. Möten med extraordinära människor. Sånt som förändrar en för alltid.
Livet är nog en balans mellan att sträva framåt och stanna tiden.
Stanna tiden för att känna. Andas. Ta in. 
Att njuta av nuet men aldrig sluta röra sig framåt. 
Att till varje pris nå målet men samtidigt leva varje dag medveten om resan jag är på.
Den med stenar att snubbla över, berg att besegra och hav att simma igenom. Den som gör mig starkare, visare, uthålligare, modigare.


Det slår mig att utan resan, ingen frustration. Utan frustration, ingen resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar