måndag 6 november 2017

ÖVERLEVA


Foto: Noah Agemo

Hur överlever man egentligen novembermörkret?
Hur överlever man innan den första snön fallit och tillför lite ljus till vår dystra tillvaro?
Hur överlever man när december med sitt julmys och nyårsfirande känns långt bort?
Man gör det bara. Det har varit min livsfilosofi varje vinter fram tills nu. 

Varje år när denna outhärdliga period går mot sitt slut är jag nätt och jämnt vid mina sinnens fulla bruk.
Efter en ständig kamp mot mörker och kyla. Mot bitterhet och D-vitaminbrist. Mot orkeslöshet och apati känner jag mig helt slut, redo att ge upp och släppa taget.


Men aldrig mer.  



Jag har äntligen listat ut det. Hur man överlever november.

Omöjligt, säger ni. När solen går ner 15.30 och all grönska förvandlats till 50 nyanser av grått.
Men, det är ju ändå mitt liv och jag bestämmer hur jag vill leva det.
Så här mina damer och herrar kommer Idas Hur-man-överlever-november-lista. Känn dig fri att ta del av dessa ej så avancerade life-hacks eller bara njuta av att du redan visste om dem och alltid tagit dig genom november månad med värdigheten i behåll.


Foto: Noah Agemo


1. Klä dig varmt!
Ta på dig din vinterjacka. Nu. Folk säger att man ska frysa in vintern, men lyssna inte på dem. Det är inte värt det.








































2. Boka in en resa till varmare breddgrader.
Vi har bokat en resa i januari att se fram emot. Något som hjälper att tänka på när D-vitaminbristen gör sig påmind.




The Line hotel, LA


3. Regelbundna kaffedejter med folk som ger energi. 
Förslagsvis på något av dessa kaféer:
Snickarbacken
Gast
Pascal
Kaffeverket
Pom och flora
Krukor och cafe
Fabrique












































4. GÅ UT I SOLEN.
När den tittar fram. 

5. Träna regelbundet.
Morgonträning ger mig alltid extra mycket energi för dagen. OM jag lyckas ta mig upp ur sängen. Annars funkar eftermiddagar med, för dem liksom mig tycker om att sova lite längre.

6. Ät och laga god mat!
Inte sötsaker, mat. Egentligen tycker jag inte om att lägga tid i köket men att hitta en ny spännande rätt att laga varje fredag eftermiddag ÄR kul! Och att göra det med någon man tycker om.


Så, November. BRING IT ON! 



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar